Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss via telefon, e-post eller personligt besök på vårt kontor.

Telefon:
0927-720 00

Besökstider:
Måndag-fredag kl. 07.30-15.00 (lunchstängt 11.30-12.00)

Besöks- och postadress:
Kommunförvaltningen, Matarengihem
Tingshusvägen 2
957 85 Övertorneå

E-post: info@matarengihem.se

Jour/Helgberedskapstelefon 0927-101 08

Endast akuta fel (se “vanliga frågor”)

Numret går till SOS-alarm som kopplar vidare samtalet till den som har beredskap.

Störningsjour 073-0280491

Vanliga frågor

Hur anmäler jag fel i min lägenhet/fastighet?2023-12-07T10:34:32+02:00

Antingen genom att fylla i vår felanmälningsblankett på vår hemsida eller ringa kontoret på tel 0927-720 00 under telefon- och besökstiden, måndag-torsdag kl 07.30 – 16.00, fredag 07.30-15.30

Jag skall flytta. Vad bör jag tänka på?2023-05-05T13:27:32+02:00

Cirka 2 veckor före ringer du om din planerade utflyttning och för att göra upp om eventuell tid för besiktning. Tänk på att det är andra som också flyttar, vilket innebär att ev. besiktningar måste spridas ut till olika tidpunkter.

Uppsägning av lägenhet. Hur gör man?2023-12-07T10:36:55+02:00

Fyll i uppgifterna på sid 2 av ditt lägenhetskontrakt eller skriv på ett vanligt papper som du kan lämna in till oss eller skicka till oss. Skriv att du vill säga upp lägenheten och ange lägenhetsnummer, telefonnr, datum med underskrift.

Observera att brevet skall vara oss tillhanda före sista i månaden för att nästa månad skall räknas in i uppsägningstiden som normalt är 3 hela kalendermånader.

Adress: Matarengihem, Tingshusvägen 2, 957 85 Övertorneå.

Vad är akuta fel?2023-05-05T13:26:44+02:00

Som akuta fel vid jour räknas:

  • Vattenläcka
  • Stopp i WC-stol
  • Kylskåp eller frys ur funktion
  • Om en fönsterruta är sönderslagen, både inner- och ytterglas
  • När samtliga plattor i spisen är helt ur funktion
  • Om fönster inte går att stänga
  • Om lägenhetsdörren inte går att låsa, stänga eller öppna
  • När en huvudsäkring har brunnit (när det är helt eller delvis strömlöst i lägenheten)

Du ska vara hemma, eller tillåta att vi använder huvudnyckel om du ringer jouren. Om felet inte är akut enligt ovanstående lista så kommer du att faktureras för kostnaden.

Jag har tappat bort hyresavin. Vad skall jag göra?2023-12-07T11:10:09+02:00

Ring till oss så skickar vi en ny avi till dig eller så betalar du på vårt bankgiro 5770-9149. Viktigt är då att du har OCR-numret.

Kan jag betala min hyra via autogiro?2024-01-18T08:22:51+02:00

Ja, det kan du! Kontakta oss via e-post eller ring oss så skickar vi ut autogiromedgivandet till dig för nödvändiga uppgifter och påskrift av dig.

Du kan även själv skriva ut blanketten på länken nedan.

Blankett för autogiro

Vad gör jag om det är något fel på kabel TV kanalerna?2023-05-05T13:28:14+02:00

Vid fel avseende:

Centrala Övertorneå: K. Nyberg tel. 0927-102 71

Solsidans kabelnät: V. Vanhaniemi, tel. 070-635 85 69

Turovaara kabel-TV: G. Salmi, tel. 070-558 76 63

Juoksengi kabel-TV: K-E. Taavo, 070-521 06 22

Hur gör jag vid tillfälligt behov av bilplats?2023-12-07T11:25:44+02:00

Kontakta kontoret 0927-720 00 i god tid före tillfälligt behov av bilplats. För dig kostar veckoslut 100 kr, halv månad 200 kr och hel månad 300 kr.

Vad gör jag vid utlåsning från lägenhet och liknande?2024-01-15T13:22:38+02:00

Vid utlåsning under ordinarie besökstid kontakta 0927-720 00 , övrig tid kontakta 0927-101 08. Upplåsningar debiteras enligt Övertorneå kommuns beslutade prislista.

Hur får jag mer information om Övertorneå kommun?2023-05-05T13:29:20+02:00

Besök Övertorneå kommuns hemsida http://www.overtornea.se/

Var hittar jag faktureringsuppgifter som leverantör?2024-01-17T12:36:20+02:00
Kan jag betala min hyra med e-faktura?2024-01-18T08:28:20+02:00

Ja, vi vill att alla som använder internetbank ansluter sig till tjänsten e-faktura. Du hittar information om hur du gör det hos din bank.

Till toppen